Baza socjo ekonomiczna dla kodów pocztowych – definiuje wartość towarów i usług, jakie ludność zamieszkująca dany region kodowy może nabyć w ciągu roku. Dane znajdują szerokie zastosowanie w analizach wykonywanych przez sieci handlowe, czy firmy analizujące swoje dane w oparciu o regiony kodowe Poczty Polskiej.
Baza jest pochodną produktu GfK – IMAGIS Address Points. Dane wyświetlone na mapie w formie punktów adresowych zostały zagregowane do poziomu opracowanej przez IMAGIS mapy regionów kodowych Poczty Polskiej. Każdemu regionowi kodowemu została przypisana informacja na temat:
- Liczby budynków mieszkalnych w rozbiciu na zabudowę jednorodzinną i wielorodzinną
- Liczby mieszkań
- Liczby mieszkańców
- Struktury wiekowej
- Struktury wg płci
- Sile nabywczej
Baza przedstawiająca dane socjo - ekonomiczne w ujęciu regionalnym, wykorzystywana jest w m.in. w celu:
- Wskazywania atrakcyjnych obszarów pod kątem obecności grupy docelowej
- Analiz wyników testów kasowych w odniesieniu do danych o strukturze klientów
- Selekcji obszarów, w których warto przeprowadzić akcję marketingu bezpośredniego
- Badania otoczenia punktów sprzedaży
- Badania koszyka zakupów wybranego sklepu w konfrontacji z potencjałem zakupowym konsumentów
- Planowania regionów sprzedaży w odniesieniu do danych przedstawiających potencjał rynku
- Planowania rozwoju sieci placówek handlowych