GfK-IMAGIS Address Points to dane, które prezentują strukturę demograficzną przestrzeni w oparciu o dane adresowe. Do każdego punktu na mapie przypisane są informacje o strukturze ludności według płci i wieku, charakterze zabudowy oraz sile nabywczej. GfK-IMAGIS Address Points jest produktem powstałym w wyniku współpracy Instytutu GfK Polonia oraz firmy IMAGIS. Jej wynikiem jest wzbogacenie map cyfrowych IMAGIS o dane socjo – ekonomiczne na poziomie punktu adresowego. Na produkt GfK – IMAGIS Address Points składają się elementy:
- Adresowe plany miast i miejscowości IMAGIS
- Mapa osadnicza Polski
- Dane socjo-ekonomiczne takie jak:
- Liczba mieszkań
- Liczba mieszkańców w podziale na wiek i płeć (w 36 kategoriach)
- Indeks siły nabywczej GfK Polonia
- Indeks siły nabywczej GfK Polonia dla handlu detalicznego
- Typu zabudowy (zabudowa jednorodzinna / zabudowa wielorodzinna)
- Kod pocztowego
GfK-IMAGIS Address Points to dane dostępne na poziomie Punktu adresowego dla 91% ludności miejskiej Polski. Produkt zawiera dane dla ponad 5,1 miliona punktów adresowych w skali całego kraju.
Produkt ma zastosowanie w analizach rozproszenia i potencjału konsumentów oraz analizach struktury demograficznej przestrzeni jak:
- Badanie otoczenia istniejących i planowanych punktów sprzedaży pod kątem potencjału rynku
- Optymalizacja działań i kosztów marketingu bezpośredniego oraz działań door-to-door
- Planowanie dystrybucji towarów, usług, materiałów reklamowych
- Segmentacja runku w ujęciu przestrzennym
- Analizy demograficznych w procesach urbanizacji
- Badanie struktury ludności przy planowaniu działań przez służby zarządzania kryzysowego