Baza socjo ekonomiczna dla kodów pocztowych – definiuje wartość towarów i usług, jakie ludność zamieszkująca dany region kodowy może nabyć w ciągu roku. Dane znajdują szerokie zastosowanie w analizach wykonywanych przez sieci handlowe, czy firmy analizujące swoje dane w oparciu o regiony kodowe Poczty Polskiej.

Baza jest pochodną produktu GfK – IMAGIS Address Points. Dane wyświetlone na mapie w formie punktów adresowych zostały zagregowane do poziomu opracowanej przez IMAGIS mapy regionów kodowych Poczty Polskiej. Każdemu regionowi kodowemu została przypisana informacja na temat:

  • Liczby budynków mieszkalnych w rozbiciu na zabudowę jednorodzinną i wielorodzinną
  • Liczby mieszkań
  • Liczby mieszkańców
  • Struktury wiekowej
  • Struktury wg płci
  • Sile nabywczej

 

 

Baza przedstawiająca dane socjo - ekonomiczne w ujęciu regionalnym, wykorzystywana jest w m.in. w celu:

  • Wskazywania atrakcyjnych obszarów pod kątem obecności grupy docelowej
  • Analiz wyników testów kasowych w odniesieniu do danych o strukturze klientów
  • Selekcji obszarów, w których warto przeprowadzić akcję marketingu bezpośredniego
  • Badania otoczenia punktów sprzedaży
  • Badania koszyka zakupów wybranego sklepu w konfrontacji z potencjałem zakupowym konsumentów
  • Planowania regionów sprzedaży w odniesieniu do danych przedstawiających potencjał rynku
  • Planowania rozwoju sieci placówek handlowych